OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

 

SOLUTION ENERGY STORAGE

 

§1 Stosowanie Ogólnych Warunków Sprzedaży


1. Niniejsze „Ogólne warunki sprzedaży” [OWS] znajdują zastosowanie w dokonywanych pomiędzy stronami
transakcjach, których przedmiotem jest sprzedaż towarów przez hurtownię/sklep: Solution Energy Storage
zarejestrowaną pod adresem Poznańska 30/2 , 62-035 Kórnik NIP 7792084570 Regon 380377859 –
reprezentowaną poprzez Piotr Kamińskiego – zwaną w treści niniejszych OWS [Sprzedawcą], na rzecz
dowolnego podmiotu, który dokonuje zakupu w celu związanym ze swoją działalnością gospodarczą (tj. nie
jako konsument w rozumieniu art.221 kodeksu cywilnego) – zwanego w treści niniejszych OWS [Odbiorcą]..

2. OWS stanowią integralną część Umów których przedmiotem jest sprzedaż lub dostawa towarów na rzecz
Odbiorców, a złożenie zamówienia przez Odbiorcę stanowi pełną akceptację OWS.

3. Wszelkie odstępstwa od OWS wynikające ze specyfiki Odbiorcy lub jego zamówień muszą być zawarte na
piśmie jako załączniki do zamówień Odbiorcy i potwierdzone przez Sprzedawcę.

§2 Zamówienia
1. Propozycja dokonania sprzedaży zwana dalej Ofertą, nie stanowi wiążącej Sprzedawcy oferty sprzedaży
w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do negocjacji potencjalnego Odbiorcy w celu
ewentualnego przyszłego złożenia Zamówienia.

2. Oferta, skierowana do indywidualnego Odbiorcy w formie pisemnej, złożona Odbiorcy przez Sprzedawcę
zawiera dane na temat towarów, cen jednostkowych, rabatów, waluty, wartości oferty, orientacyjnych
terminów dostawy, warunków płatności i czasu obowiązywania oferty.

3. Terminy dostępności towaru są terminami orientacyjnymi i jakakolwiek rozbieżność między podanym
wcześniej terminem a rzeczywistą dostępnością nie upoważnia do żadnych roszczeń ze strony Odbiorcy.

4. W przypadku gdy Odbiorca zdecyduje się na skorzystanie z Oferty, powinien złożyć Sprzedawcy
zamówienie. Zamówienie powinno zawierać numer oferty, rodzaj i ilość zamawianego towaru, miejsce
dostawy, oczekiwany termin dostawy, dokładne dane Odbiorcy, wraz z imiennym upoważnieniem do
składania zamówień i upoważnieniem do odbioru towarów. .

5. Złożenie zamówienia wiąże Sprzedawcę od momentu potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia
zamówienia, zaś brak odpowiedzi nie będzie oznaczał milczącego przyjęcia zamówienia. W przypadku
przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia z zastrzeżeniami, Odbiorca związany jest treścią tych zastrzeżeń, o
ile nie przedstawi on w ciągu 24 godzin po otrzymaniu od Sprzedawcy zastrzeżeń, swoich ewentualnych
uwag w formie pisemnej. Zgłoszenie takich uwag przez Odbiorcę, uznawane jest jako złożenie nowego
zamówienia, przy czym postanowienia zdań poprzedzających stosuje się odpowiednio.

8. Początkiem terminu realizacji zamówienia jest data potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia do
realizacji zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, dochodzi do
zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedającym i Odbiorcą.

9. Zamówienie nie wiąże Sprzedawcy w przypadku gdy:
zamówienie nie jest zgodne z ofertą, w tym gdy zamówienie dotyczy tylko części towarów z ilości zawartej w ofercie,
Odbiorca ma jakiekolwiek zaległości płatnicze wobec Sprzedawcy,
łączne zobowiązania Odbiorcy wobec Sprzedawcy przekroczyły kwotę kredytu kupieckiego przyznanego Odbiorcy przez Sprzedawcę,
realizacja zamówienia jest niemożliwa z przyczyn od Sprzedawcy niezależnych, w szczególności z powodu działania tzw. siły wyższej,
inne zachowania Odbiorcy lub osób trzecich, w szczególności Dostawców Sprzedającego uniemożliwiają lub nadmiernie utrudniają realizację zamówienia.

10. W przypadku zamawiania przez Odbiorcę towarów niestandardowych (tj. nie znajdujących się u
Sprzedawcy w bieżącej sprzedaży), wymagana jest wpłata zaliczki w wysokości min. 30% wartości brutto
zamawianego towaru, chyba, że strony postanowią inaczej. Zaliczka zostaje rozliczona przy końcowym
odbiorze towaru (ostatniej jego partii) poprzez jej zaliczenie na poczet zobowiązań Odbiorcy, zaś w
przypadku nie odebrania towaru przez Odbiorcę zostaje przez Sprzedawcę zatrzymana tytułem kary umownej.

§3 Realizacja dostawy towaru

1. Warunki dostawy określone zostaną w Ofercie.
2. Jeżeli Sprzedawca nie określił w Ofercie warunków dostawy, przyjmuje się, że dostawa towaru odbywała
się będzie na zasadach „Ex Works” wg. Incoterms 2010, co oznacza, iż koszty transportu ponosi Odbiorca, a
organizacja transportu towaru leży po stronie Sprzedawcy.

3. Sprzedawca jest zobowiązany do organizacji transportu tylko w przypadku przekazania przez Odbiorcę
Sprzedawcy wszelkich niezbędnych do organizacji dostawy danych i dokumentów w szczególności:
adresów dostawy
danych osób upoważnionych do odbioru towaru


OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

Solution Energy Storage zarejestrowaną pod adresem Poznańska 30/2 , 62-035 Kórnik NIP 7792084570 Regon 380377859 – reprezentowaną poprzez Piotra Kamińskiego

numerów telefonów osób upoważnionych do odbioru towaru

4. W przypadku, gdy towar dostarczany jest za pośrednictwem niezależnego przewoźnika zaangażowanego
przez Odbiorcę, odpowiedzialność za towar przechodzi na Odbiorcę, w momencie wydania tego towaru przewoźnikowi.

5. W przypadku, gdy Odbiorca dokonuje odbioru towaru z magazynu Sprzedawcy we własnym zakresie,
przejmuje na siebie odpowiedzialność za towar w momencie wydania towaru z magazynu Sprzedawcy.


6. W przypadku gdy Odbiorca dopuszcza się zwłoki w odbiorze zamówionego towaru, o okres dłuższy
niż 2 dni robocze ponad ustalony termin, Sprzedawca uprawniony jest wedle własnego wyboru do wysyłki
towaru na wskazany przez Odbiorcę adres na koszt Odbiorcy, po uprzednim zawiadomieniu o tym fakcie
Odbiorcy lub do obciążenia Odbiorcy kosztami składowania towarów Odbiorcy w magazynie Sprzedawcy w
wysokości 0,2% wartości brutto danej dostawy, za każdy dzień składowania towaru.

7. Jeżeli termin dostawy zostanie odroczony z powodu okoliczności, za które odpowiada Odbiorca,
Sprzedawca może przesunąć następne dostawy w sposób proporcjonalny i nie odpowiada za skutki takiego
przesunięcia.

8. Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Odbiorcę o wszystkich wiadomych Sprzedawcy
okolicznościach mających wpływ na dotrzymanie ustalonego umową terminu dostawy, za które nie ponosi
winy, w szczególności:

uchybieniach ze strony przewoźników
uchybieniach ze strony poddostawców towarów stanowiących przedmiot sprzedaży albo innych osób trzecich mających wpływ na termin dostawy.

9. Ewentualne odszkodowania z tytułu zwłoki w wykonaniu dostawy mogą być rozpatrywane jedynie w
przypadku, gdy stosowne do tego uregulowania zostały przez strony zawarte w zamówieniu i na piśmie.
Ewentualne roszczenia odszkodowawcze powinny być przedstawione przez Odbiorcę na piśmie najpóźniej
w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty potwierdzonej przez Sprzedającego dostawy. Brak roszczeń w w/w
terminie oznacza bezwarunkowe zrzeczenie się ich.

10. Towary będą dostarczane w opakowaniach fabrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
standardami wewnętrznymi Sprzedawcy i z zachowaniem zasady minimalizacji wpływu na środowisko naturalne.

11. Koszty opakowań zwrotnych obciążają Odbiorcę po cenie kosztów własnych Sprzedawcy.

12. Na podstawie dostarczonych wraz z towarem dokumentów dostawy Odbiorca zobowiązany jest
natychmiast po dostarczeniu (wydaniu) towarów skontrolować stan przesyłki (ładunku) oraz jakość, ilość i
asortyment dostarczonych towarów.

13. Wszelkie zastrzeżenia Odbiorcy w zakresie niezgodności w dostawach należy zgłaszać w trakcie
dostawy w formie pisemnej na liście przewozowym lub innym dowodzie dostawy, przewoźnikowi (zgodnie z
właściwymi przepisami przewozowymi) i niezwłocznie po zakończeniu dostawy Sprzedawcy.

14. Odbiór towarów bez ich zbadania lub nie zgłoszenie zastrzeżeń natychmiast po zakończeniu dostawy
towarów będzie uważany za potwierdzenie, że towary zostały dostarczone prawidłowo, we właściwej ilości i
posiadają prawidłowe cechy i właściwości.

15. Przepisów § 3 ust.12-14 nie stosuje się do Odbiorcy będącego osobą fizyczną, która zawiera umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej

13. Pod rygorem utraty prawa do dochodzenia od Sprzedawcy jakichkolwiek roszczeń z tytułu wad towarów
lub niezgodności dostawy z zamówieniem lub jego potwierdzeniem, Odbiorca zobowiązany jest dopełnić
wszystkich formalności przewidzianych w punktach poprzedzających, w szczególności zgłosić Sprzedawcy
stwierdzone nieprawidłowości natychmiast po ich stwierdzeniu, ale nie później niż w ciągu 7 dni
kalendarzowych.

14. Zwrot pełnowartościowego towaru, bądź jego wymiana na inny, możliwa jest jedynie na mocy pisemnego
porozumienia, pomiędzy Sprzedawcą a Odbiorcą.

 

§4 Ceny i warunki płatności

1. Wszystkie ceny są cenami netto, do których dolicza się podatek od towarów i usług VAT w aktualnej
określonej ustawowo wysokości.

2. Sprzedawca upoważniony jest do wystawienia dokumentów sprzedaży z chwilą sporządzenia dokumentu
wydania towaru.

3. W przypadku sprzedaży z odroczonym terminem płatności Sprzedawca podejmuje jednostronnie decyzję
przyznaniu Odbiorcy limitu na zaciąganie zobowiązań z tytułu dokonywania zakupów towarów zwanego dalej
Kredytem Kupieckim. Kredyt Kupiecki przyznawany jest na podstawie dokumentów dostarczonych przez
Odbiorcę, danych pozyskanych z wywiadowni gospodarczych, informacji rynkowych i aktualnej sytuacji
makro i mikroekonomicznej.

4. Sprzedawca uprawniony jest do weryfikacji w każdym momencie przyznanego Kredytu Kupieckiego.
Zmiana wysokości przyznanego Kredytu Kupieckiego nie wymaga uzasadnienia.

5. Jeżeli kwota przyznanego przez Sprzedawcę Kredytu Kupieckiego jest niższa niż wartość brutto
zamówienia, Sprzedawca wedle własnego uznania może zażądać od Odbiorcy przedpłaty odpowiadającej
kwocie nadwyżki ponad przyznany kredyt kupiecki lub ustanowienia określonego przez Sprzedawcę
zabezpieczenia zapłaty.

6. Odbiorca zapłaci za towar cenę określoną na dokumencie sprzedaży wystawionym przez Sprzedawcę
powiększoną o podatek od towarów i usług VAT.

7. Cena sprzedaży staje się wymagalna z upływem terminu płatności określonego na dokumencie
sprzedaży.

8. Datą zapłaty jest data uznania rachunku bankowego Sprzedawcy wskazanego na fakturze.

9. Niezależnie od wskazań Odbiorcy, Sprzedawca uprawniony jest zaliczyć płatności Odbiorcy na poczet
dowolnie wybranych przez siebie, wymagalnych wobec Odbiorcy kosztów, odsetek, a na końcu
wierzytelności głównej.


Solution Energy Storage zarejestrowaną pod adresem
Poznańska 30/2 62-035 Kórnik NIP 7792084570 Regon 380377859

– reprezentowaną poprzez Piotra Kamińskiego

10. Jeśli istnieje uzasadniona obawa, że Odbiorca nie wywiąże się ze swojego zobowiązania płatniczego,
Sprzedawca ma prawo zaliczyć na poczet należności przeterminowanych bieżące wpłaty Odbiorcy, nawet
jeśliby kwoty te dotyczyły realizacji innych umów lub zobowiązań Odbiorcy. W takim przypadku Sprzedawca
informuje Odbiorcę o sposobie zaliczenia wpłat.

11. Zgłoszenie przez Kupującego ewentualnych zastrzeżeń, uwag lub reklamacji oraz ich rozpatrywanie
przez Sprzedawcę, nie wstrzymuje biegu terminu płatności.

12. W przypadku niewypełnienia przez Odbiorcę zobowiązań względem Sprzedawcy, w szczególności w
wypadku nie dotrzymania terminu płatności Sprzedawca ma prawo postawić wszelkie zobowiązania
Odbiorcy wobec Sprzedawcy, zaciągnięte w ramach Kredytu Kupieckiego w stan natychmiastowej
wymagalności i zażądać ich zapłaty w całości oraz wstrzymać do czasu zapłaty długu przez Odbiorcę
dostaw produktów, które jeszcze nie zostały zrealizowane.

13. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Odbiorca nie wykona jakichkolwiek swoich zobowiązań w ciągu 30
dni kalendarzowych od końca ustalonego terminu dostawy, Sprzedawca ma prawo pisemnie odstąpić od
umowy bez uprzedniego kierowania do Odbiorcy jakichkolwiek dodatkowych wezwań. W przypadku takiego
odstąpienia od umowy Sprzedawca ma prawo obciążyć Odbiorcę karą umowna w wysokości obliczonej jako
równowartość 60% (sześćdziesiąt procent) ceny brutto towaru objętego niewykonanym przez Odbiorcę
zamówieniem.

14. Niezależnie od treści ustępów poprzedzających, Sprzedawca może dochodzić odszkodowania w
zakresie, w jakim poniesiona przezeń szkoda przekracza wartość zastrzeżonych kar umownych.

§5 Zakres odpowiedzialności

1. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu wykonywania umów, udzielonych gwarancji, rękojmi oraz innych tytułów zostaje ograniczona do
wartości szkody rzeczywiście poniesionej przez Odbiorcę, przy czym nie może przekroczyć 20% wartości
reklamowanych towarów w związku z którymi Odbiorca zgłosił roszczenia, przy czym w pierwszej kolejności
uważa się za stronę odpowiedzialną gwarancyjnie pośredniczącą w wykonaniu usługi/dostawy – osobę z
uprawnieniami do montażu instalacji PV

2. Jakakolwiek odpowiedzialność Sprzedawcy związana z zawarciem umowy lub dokonaniem sprzedaży
towarów, niezależnie od tytułu tej odpowiedzialności, nie obejmuje naprawienia szkód dotyczących
spodziewanych korzyści, utraconego zysku, strat produkcyjnych, utraty renomy oraz osób trzecich itp.

3. Odpowiedzialność za posiadanie przez towar określonych cech lub za przydatność dostarczonego towaru
do pożądanych przez Odbiorcę celów Sprzedawca ponosi wyłącznie na podstawie pisemnych zapewnień
udzielonych Odbiorcy.

4. Jeżeli realizacja zamówień nastąpiła w wyniku dostarczonych przez Odbiorcę rysunków, opisów i
opracowań, Odbiorca ponosi pełną odpowiedzialność majątkową za naruszenie praw z zakresu własności
intelektualnej, a gdyby z tytułu naruszenia takiego prawa jakiekolwiek roszczenia zostały skierowane
przeciwko Sprzedającemu, ma on prawo w całości obciążyć nimi Odbiorcę.

§6 Rozstrzyganie sporów i prawo właściwe

1. Strony zobowiązują się nie przekazywać i nie ujawniać osobom trzecim informacji poufnych (włączając
tajemnice handlowe i wszelkie inne informacje, których ujawnienie mogłoby zagrozić interesowi uprawnionej
strony) uzyskanych w trakcie przeprowadzania transakcji handlowych. Obowiązek ten jest nieograniczony
w czasie.

2. Do rozstrzygania wszelkich mogących wyniknąć pomiędzy stronami sporów, mogących wiązać się ze
stosunkami opartymi na zawieranych przez strony umowach sprzedaży lub innych umowach, do których
zastosowanie znajdowałyby niniejsze OWS, wyłącznie właściwy będzie Sąd powszechny rzeczowo i
miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWS zastosowanie znajdują w szczególności przepisy
kodeksu cywilnego.

4. Mimo uznania któregokolwiek z postanowień OWS za nieważne lub w inny sposób prawnie bezskuteczne,
pozostałe warunki OWS pozostają w mocy, a nieważne lub w inny sposób prawnie bezskuteczne
postanowienie zostaje zastąpione przez odpowiedni przepis prawa powszechnie obowiązującego.

§7 Inne

1. Niezależnie od niniejszych OWS strony mogą w ramach zawieranych umów szczegółowych wprowadzać
dowolne warunki realizacji i sprzedaży towarów zgodne z aktualnym prawem obowiązującym na terenie RP.

2. Sprzedawca ma prawo do realizacji swoich zobowiązań i egzekwowania swoich praw również poprzez
podmioty zewnętrzne.

3. Niniejsze OWS wchodzą w życie z dniem ich zamieszczenia na stronie internetowej

www.solutionenergystorage.com tj. z dniem 1-02-2023 .

Warunki obrotu opakowaniami

1. Wszystkie opakowania zwrotne, a w szczególności bębny kablowe, szpule oraz palety są
ewidencjonowane i podlegają ogólnym zasadom obrotu towarowego tzn. są fakturowane Kontrahentom
odbierającym w/w opakowania na takich samych zasadach jak towary kupowane w Solution Energy Storage

2. Solution Energy Storage nie wypożycza opakowań zwrotnych.

3. Koszt opakowania jest liczony wg. wewnętrznego cennika obowiązującego w Solution Energy Storage

4. W przypadku gdy Kontrahent nie dokona zwrotu opakowania przed terminem wymagalności faktury,
winien dokonać zapłaty na rzecz Solution Energy Storage

5. Kontrahent ma prawo zwrócić opakowania zwrotne, na swój koszt, do Solution Energy Storage na

następujących warunkach:

Solution Energy Storage będzie przyjmować wyłącznie opakowania przez siebie wcześniej wydane w
oparciu o prowadzoną ewidencję sprzedaży oraz wg. numerów opakowań,
zwrot opakowań możliwy jest w terminie do 180 dni od daty wystawienia faktury sprzedaży,
zwrotu opakowania należy dokonać do magazynu oddziału w którym zostało ono zakupione,
koszt zwrotu opakowań do Solution Energy Storage. ponosi kontrahent,
zwrot opakowań odbywa się na podstawie sporządzonej przez Kontrahenta listy opakowań dostarczonych
do magazynów Solution Energy Storage
zwracane opakowania muszą być pełnowartościowe – sprawne i nie nosić śladów uszkodzeń lub zbutwienia,
uszkodzenie opakowania stwierdzone przy przyjęciu do Solution Energy Storage, dyskwalifikuje prawo do
zwrotu tego opakowania,
uszkodzenia opakowań zwrotnych dostarczonych przez Solution Energy Storage należy zgłosić w ciągu
trzech dni roboczych od daty dostawy na adres serwis.ses@gmail.com wraz z załączoną dokumentacją
zdjęciową,
opakowania dostarczone do magazynów Solution Energy Storage po dopuszczalnym terminie zwrotu,
niepełnowartościowe lub niezakupione w Solution Energy Storage, Kontrahent ma prawo odebrać na swój
koszt w terminie 5 dni roboczych od daty dostarczenia. Po upływie powyższego terminu opakowania takie
zostaną zutylizowane, a koszty utylizacji obciążą Kontrahenta,

6. Po przeprowadzeniu weryfikacji prawidłowości zwracanych przez Kontrahenta opakowań zwrotnych wg
podpunktów zawartych w pkt. 5, Solution Energy Storage wystawi Klientowi korektę faktury na prawidłowo
zwrócone opakowania.
Instrukcje oraz dokumentacja do wszystkich kluczowych komponentów sprzedażowych dla INSTALATORÓW

1. Sprzedawca informuje, że wszelkie dokumenty produktów , producentów będą znajdowały się na dysku
wirtualnym oraz udostępnia je do pobrania na swojej stronie w zakładce strefa instalatora / pobierz /
2. Instalator powinien zaznajomić się z dokumentacją wszystkich zakupionych elementów w pierwszej
kolejności , w kwestii wyjaśnień – sprzedający podaje numer kontaktowy do serwisu oraz adres mailowy.
3. Instalator powinien wykonać wszystkie czynności dotyczące rozwiązania problemu ,określone w
instrukcjach pobranych ze strony sprzedawcy – dopiero wówczas kontaktuje się z działem serwisowym
4. Sprzedawca zapewnia pełne wsparcie poprzez : dokumentację , telefoniczną poradę , dostęp do wideo
porad możliwym do obejrzenia na kanale YOUTUBE po zalogowaniu się do strefy instalatora / video

https://www.youtube.com/channel/UC24qs1g9HVY6wSXnl0elxZQ

5. Sprzedawca zapewnia, że problemy instalacyjne będzie rozwiązywał w kolejności

– instalator Q & A
– telefonicznie / mailowo
– połączenia WIDEO whatsapp
– rozpatrzenie na miejscu jako ostatnie


6. Rozpatrzenie na miejscu – Sprzedawca zapewnia usługę serwisanta , jeżeli instalator nie jest w stanie
wykonać poprawnie montażu osobiście – naliczana jest wtedy opłata ryczałtowa za dojazd oraz 1x stawka
dzienna serwisanta.


7. Szkolenia – zaleca się wszystkim instalatorom branie udziału w serwisowych szkoleniach o których ,
sprzedawca będzie informował w sposób:
– mailowy
– telefonicznie
– za pomocą pośredników
– przy pomocy strony internetowej
– przy pomocy kanału youtube

Cykl szkoleń można przeprowadzić na miejscu u sprzedającego na specjalnie przygotowanym „miejscu monterskim” – wyjątkowo dla większej ilości instalatorów ,

sprzedawca organizuje szkolenia w cyklu objazdowym po ustaleniu warunków z zamawiającym szkolenia